Menu

Zaangażowani w politykę

Naukowcy odkryli, że młodzi dorośli (20-30 lat), którzy umieszczają w sieci informacje o swoich przekonaniach politycznych, są zdecydowanie bardziej skłonni do uczestnictwa w życiu publicznym. Młodzi, którzy nie „wstydzą” się pokazać swoich poglądów, chętniej zwracają uwagę  na informacje wyborcze i biorą udział w wyborach. Badania zostaną opublikowane w listopadowym wydaniu Mass Communication and Society.

Kiedy młodzi ludzie są zmotywowani, nawet blogi i media społeczne mogą być ważnym źródłem informacji i przyczyniać się do udziału w życiu politycznym.

W erze zmasowanej internetyzacji politycy mają do dyspozycji więcej kanałów informacyjnych umożliwiających pozostanie w kontakcie z wyborcami. Popularnością cieszą się Facebook, Twitter, LinkedIn.  Nowe kanały, poza tym, że dostarczają wiele różnorodnych informacji, są interaktywne - zmieniają relacje między kandydatem i wyborcą.  Obecni politycy kandydujący w wyborach prezydenckich USA - demokrata Barack Obama i republikanin Mitt Romney - prześcigają się w tworzeniu coraz to nowszych i skuteczniejszych form kontaktu z wyborcami. Obaj kandydaci nie tylko wykorzystują media społecznościowe, ale także zakładają konta na Tumblr, Spotify i Flickr.

Naukowiec z Washingoton, dr Bruce Pinkleton, stwierdził, że biorąc pod uwagę niski poziom zaangażowania w politykę młodych, jest to ważne odkrycie i szczególnie przydatna informacja dla polityków.

Katarzyna Maruszewska
Autor: Katarzyna Maruszewska
Redaktor
Psycholog, trener i psychoterapeuta. Na co dzień zajmuje się indywidualną i grupową pracą terapeutyczną z osobami doświadczającymi kryzysu. Ma doświadczenie w pracy z osobami cierpiącymi na zaburzenia depresyjne, lękowe, a także dotkniętymi przemocą. Prowadzi warsztaty psychoedukacji oraz treningi umiejętności psychologicznych. W wolnych chwilach jeździ na rowerze i podróżuje.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Tagi


Powered by Easytagcloud v2.1

Newsletter

Bądź na bieżąco!

Znajdź nas na Facebooku