Zaangażowani w politykę
- Szczegóły
- Utworzono: 06 listopada 2012
- Katarzyna Maruszewska
Naukowcy odkryli, że młodzi dorośli (20-30 lat), którzy umieszczają w sieci informacje o swoich przekonaniach politycznych, są zdecydowanie bardziej skłonni do uczestnictwa w życiu publicznym. Młodzi, którzy nie „wstydzą” się pokazać swoich poglądów, chętniej zwracają uwagę na informacje wyborcze i biorą udział w wyborach. Badania zostaną opublikowane w listopadowym wydaniu Mass Communication and Society.
Kiedy młodzi ludzie są zmotywowani, nawet blogi i media społeczne mogą być ważnym źródłem informacji i przyczyniać się do udziału w życiu politycznym.
W erze zmasowanej internetyzacji politycy mają do dyspozycji więcej kanałów informacyjnych umożliwiających pozostanie w kontakcie z wyborcami. Popularnością cieszą się Facebook, Twitter, LinkedIn. Nowe kanały, poza tym, że dostarczają wiele różnorodnych informacji, są interaktywne - zmieniają relacje między kandydatem i wyborcą. Obecni politycy kandydujący w wyborach prezydenckich USA - demokrata Barack Obama i republikanin Mitt Romney - prześcigają się w tworzeniu coraz to nowszych i skuteczniejszych form kontaktu z wyborcami. Obaj kandydaci nie tylko wykorzystują media społecznościowe, ale także zakładają konta na Tumblr, Spotify i Flickr.
Naukowiec z Washingoton, dr Bruce Pinkleton, stwierdził, że biorąc pod uwagę niski poziom zaangażowania w politykę młodych, jest to ważne odkrycie i szczególnie przydatna informacja dla polityków.