Menu

Subiektywna psychologia biznesu - Patronat medialny

Dlaczego Polacy są podobni do kury zielononóżki? Czy każdy z nas jest chciwy i leniwy? Jakie jest źródło naszego kompleksu niższości? Jak powstało hasło „Polak potrafi”? Dlaczego pracujemy ciężej niż koledzy z innych krajów? Czy umiemy wyciągać wnioski z własnych porażek? Jakimi jesteśmy szefami, a jakimi pracownikami? Czym jest fochbing i kiedy jest stosowany? Perfekcjonizm – błogosławieństwo czy przekleństwo?

Na te i wiele, wiele innych pytań odpowiada doktor Paweł Fortuna – jak zawsze w sposób błyskotliwy i interesujący. Komentarze i refleksje autora stanowią wynik wieloletniej obserwacji środowiska biznesowego w Polsce (od czasów przemian do dzisiaj) oraz doświadczenia zdobytego w pracy z jego przedstawicielami. Subiektywne spostrzeżenia Fortuny stanowią punkt wyjścia dalszych przemyśleń, zaproszenie do dyskusji i zachętę do wprowadzania zmian. Znakomite teksty autora zostały opatrzone ilustracjami wybitnego artysty Janusza Kapusty – najlepszego prasowego rysownika świata 2006 roku, ilustrującego dla „New York Timesa” i „Washington Post”.

To praktyczna mapa drogowa dla wszystkich, którzy zarządzają ludźmi – od dużych korporacji po małe organizacje społeczne – i chcą się stawać jeszcze lepszymi liderami. Autor nie tylko demonstruje błyskotliwą i celną analizę relacji na linii firma – klient i firma – pracownik oraz świeże spojrzenie na zmiany demograficzne i technologiczne czy obnaża manipulacyjne praktyki sprzedaży, ale przede wszystkim motywuje czytelnika do podnoszenia poprzeczki w zakresie rozwoju osobistego, budowania solidnego katalogu wartości i inspirowania innych. Przedstawia niezwykle praktyczną, osadzoną w polskich realiach, ludzką twarz biznesu.

Magdalena Petryniak

dyrektor programów strategicznych

ICAN Institute, wydawca “Harvard Business Review Polska”

Napisałem książkę lekką i – mam nadzieję – dość przyjemną. Jest ona efektem zderzenia rzeczywistości biznesowej z moją wrażliwością i sposobem widzenia świata. Nasze spotkanie powinno być mierzone nie przyrostem wiedzy, lecz raczej pomysłami, które pojawią się w Twoim umyśle. Dlatego czytanie tej książki powinno być rodzajem sesji inspiracji, w której tekst pełni rolę impulsu, iskry i pretekstu do spojrzenia na swoją codzienność z dystansu, a nawet z przymrużeniem oka. […] Niczym Marcel Proust zanurzyłem się w meandrach przeszłości i sięgnąłem po zdarzenia, które z jakiegoś powodu wydały mi się ciekawe i ważne. Łączy je codzienny, czysto ludzki wymiar funkcjonowania w biznesie. Nie można go ani zaniedbać, ani pominąć, a mam wrażenie, że ta perspektywa często gubi się gdzieś w natłoku skomplikowanych modeli wyjaśniających i wielowymiarowych interpretacji. Życzę miłej lektury i 1001 dobrych, praktycznych pomysłów!

Paweł Fortuna

Paweł Fortuna – doktor psychologii, doświadczony trener, coach i power speaker. Wykładowca w Akademii Leona Koźmińskiego i w Instytucie Psychologii KUL. Ma szerokie zainteresowania poznawcze: komunikacja perswazyjna i obrona przed manipulacją, uczenie się na podstawie doświadczeń, edukacja medialna i psychologia zachowań konsumenckich. Kieruje firmą doradczo-szkoleniową Fortuna & Fortuna, stale współpracuje z ICAN Institute, wydawcą „Harvard Business Review”, z Centrum Negocjacji, Mediacji i Arbitrażu oraz z Instytutem Badań nad Gospodarką Rynkową. Jest autorem i współautorem dziewięciu książek, z których trzy otrzymały prestiżowe wyróżnienia: Pozytywna psychologia porażki – Nagrodę Teofrasta za najlepszą popularną książkę psychologiczną 2012 roku, a Perswazja w pracy trenera oraz Metafory i analogie w szkoleniach – nagrodę Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu za najlepszą książkę 2011 i 2013 roku. Członek ZAiKS, kompozytor (największy hit: Dziewczyna szamana), autor tekstów, performer i muzyk. Aktywny działacz społeczny, inicjator i realizator wielu akcji na rzecz zmiany mentalności, uczenia się od dzieci czy ochrony praw zwierząt.

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1

Ludzka twarz biznesu

Firma, czyli co? • Biznes to biznes • Ja – pracownik • Korpofilia vs korpofobia • Nie każdy jest biznesmanem • Każdy jest swoim pracodawcą • A kto nie jest chciwy i leniwy? • Wartości? Coś tam było… • Słabe ogniwo • Polacy nie gęsi… • Narzekam, więc jestem • Plotki i ploteczki • Nasze kompleksy… • Pokolenie Y wchodzi na pokład • Nasi seniorzy • Firmowe Yeti • I że cię nie opuszczę… • Lojalność • Jakich zmian się boimy? • Pasjonaci są jacyś dziwni • Każdy jest innowatorem • Dobry klimat nie jest zły • Poczucie humoru

Rozdział 2

Więcej, szybciej, dalej, lepiej

Biznes powinien się kręcić • Coś tu jest nie tak… • Sukces i szczęście • American dream • Wyścig szczurów • Koło Fortuny • Kto kręci kołem Fortuny? • Nadzieja na sukces • Lęk przed porażką • Motywacja osiągnięć w każdym z nas • Motywacja osiągnięć w firmie • Optymiści i malkontenci • Odwaga marzeń • Dialog o czynieniu marzeń • Znajdź błąd • Do dzieła! Teraz! • Kogo porażka motywuje? • Przeszkody inspirują • Czym się różni zaangażowanie od poświęcenia? • Autentyczne zaangażowanie • RSM Titanic i… co z tego? • Jak z cytryn zrobić lemoniadę? • Mentalna asekuracja • Moją jedyną wadą jest perfekcjonizm • Ile ja mam na głowie… • Jak poradzić sobie z prokrastynacją? • Zaległości • Porażka, czyli co złego, to nie ja • Porozmawiajmy o skutecznym działaniu

Rozdział 3

Szef – najtrudniejszy zawód świata

Twórz legendę • Zerwij z nanibyzmem • Uważaj na autyzm biznesowy • Odważna wizja • Wspólna misja • Wprowadź „Dni strategii” • Daj przykład • Poznaj swoich ludzi • Zostań jednym z nich • Bądź przy linii • Trenuj razem ze swoimi ludźmi • Weź odpowiedzialność za efekty szkoleń • Pamiętaj, że wszystko widać • Bądź wielki • Ogromne znaczenie drobnych gestów • Uczyń ich dzień wyjątkowym • Dawaj przestrzeń • Szanuj indywidualność • Przestrzegaj reguł gry • Uważaj na „wodę sodową” • Wyjdź poza krąg adoracji • Stosuj „magiczny proszek” • Skończ z nudnymi prezentacjami • Bądź czuły na afekt ojcowski • Pobudzaj entuzjazm • Wzbudź potencjał • Pomagaj radzić sobie z rozczarowaniem • Doceniaj starania • Zerwij pajęczynę kontroli • Deleguj mądrze • Przyznawaj się do błędów • Świętuj sukcesy

Rozdział 4

Sprzedaż bez sprzedawania

Czym się różni sprzedający od kupującego? • Czy ktoś tu jeszcze pamięta o kliencie? • A czy ktoś tu pamięta o handlowcach? • Kto marzył w dzieciństwie o tym, żeby być handlowcem? • Natural born kupiec • Perswazyjne inspiracje • Klient przekonuje się sam • Uprzedzanie zamiaru przekonywania • Bądź czysty • Przepis na sukces • Przepis na porażkę • Potęga relacji • Przede wszystkim unikalność • Cena – mój ulubiony temat • Najlepszy sprzedawca • Kluczowe pytanie • Pomyśl prawdę • Stop manipulacji! • Biała perswazja jest jak zdrowe odżywianie • Perswazyjne narracje • Pracuj inaczej • Do klienta z ciekawością, zamiast z ofertą • Ostatnie wrażenie ważniejsze od pierwszego • Klientocentryzm • Koncentracja na problemie • Dobre pomysły

Rozdział 5

Rozwój bardzo osobisty

Co rozwijać? • Poszerzaj sferę komfortu • Odważ się być sobą • Wiem, że wiesz • Zatrzymaj się • Bój się rutyny i stagnacji • Wzbudź autentyczną chęć rozwoju • Otwórz umysł, ale nie na śmieci • Uwaga na psychobiznes! • Komu zaufać? • Uśmiechnij oczy • Konstruktywna regresja • Nie wstydź się swoich kompetencji • W twoich wadach tkwi potencjał • Iloma życiami żyjesz? • Wykorzystuj okazje • Wypełniaj tool-box • Ucz się biznesowego lingua franca • Pracuj nad nastawieniem • Stosuj zasadę koszykarską • Zajmuj się tym, na co masz wpływ • Mów ludziom miłe rzeczy • Wyrażaj wdzięczność • Pogadaj o tym i owym • Kontroluj swój fochbing • Work-life balance zaczyna się w głowie

Zakończenie

Autor: Paweł Fortuna

Data wydania: koniec listopada 2014 r.

ISBN: 978-83-7489-591-0

Numer wydania: I

Oprawa: twarda + obwoluta

Format: A5

Liczba stron: 248

Patronat medialny: „Harvard Business Review", Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu, Psychologia-spoleczna.pl, Psychologia-biznesu.pl

Cena: 39,90 zł

WWW: http://www.gwp.pl/13842,subiektywna-psychologia-biznesu.html

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Tagi


Powered by Easytagcloud v2.1

Newsletter

Bądź na bieżąco!

Znajdź nas na Facebooku