Menu

Książki

Ewolucja pożądania

Jak ludzie dobierają się w pary?

Ewolucja pożądania

Wybitny psycholog ewolucyjny o światowej sławie otwiera oczy czytelnikom na prawdziwą naturę relacji damsko – męskich. Buss nie tylko omawia na licznych przykładach częste udręki, zmagania i korzyści płynące z dobierania się przez ludzi w pary, wchodzenia w romanse czy mechanizmy pozostawania ze sobą, ale przede wszystkim wskazuje na ich ewolucyjne, utajone przed ludźmi motywy.

Teoria dysonansu poznawczego

Teoria dysonansu poznawczego

Teoria dysonansu poznawczego od wielu lat uznawana jest za jedną z najważniejszych teorii psychologii społecznej. Powstała ona na bazie badań Festingera nad komunikacją społeczną, które rozpoczął w 1951 r. w ramach grantu otrzymanego z Fundacji Forda. Sam autor twierdził jednak, że na pomysł swojej teorii wpadł znacznie wcześniej, tj. po tym, jak dowiedział się o trzęsieniu ziemi z 1934 r. w Indiach.

Interpretacja danych jakościowych

Interpretacja danych jakościowych

Pośród wielu książek poświęconych badaniom jakościowym pozycja Silvermana jest książką niezwykłą. Autor koncentruje się na rozmaitych problemach związanych nie tyle z przebiegiem i formą samych badań, ale z kwestią która spędza sen z powiek wielu młodym badaczom – na interpretacji wyników tych badań.

Budowanie zespołu. Organizacja szkoleń outdoor i wypraw incentive

Budowanie zespołu

W swoich recenzjach opisuję zwykle książki poświęcone psychologii. Tym razem chciałbym wyjść poza tę tematykę i napisać parę słów o pozycji, która nie dotyczy bezpośrednio tej dziedziny, ale jednak ściśle wiąże się z praktyką i umiejętnościami trenerskimi, które dla psychologów społecznych mają często bardzo duże znaczenie.

Wiek Propagandy

Wiek propagandy

Lektura bardzo przyjemna i lekka, a jednocześnie zawierająca solidne i rzetelne informacje dotyczące roli i zasięgu propagandy w codziennym życiu każdego z nas.

Autorzy koncentrują się na 4 regułach wywierania wpływu i każdą z nich opisują wyczerpująco powołując się na teorie i wyniki badań z zakresu psychologii społecznej.

Psychologia Zachowań Konsumenckich

Psychologia zachowań konsumenckich

Psychologię zachowań konsumenckich polecam przede wszystkim osobom, którym szczególnie na sercu leży to, co konsumentowi w duszy gra, czyli przedsiębiorcom. Książka zbiera wiedzę z zakresu współczesnej psychologii i przedstawia ją w kontekście funkcjonowania wolnego rynku i jego zasad.

Coaching

coaching

Na rynku wydawniczym ukazała się jakiś czas temu książka „Coaching” autorstwa Amandy Vickers i Steve’a Bavistera. Przedstawiono w niej główne idee i założenia metody coachingu, szczególnie w odniesieniu do pełnienia funkcji trenera w firmie. Mimo, że w ostatnim okresie ukazało się też kilka innych publikacji poświęconych temu zagadnieniu to jednak wydaje się, iż ta właśnie książka dostarczy Czytelnikowi najwięcej praktycznych uwag dotyczących pracy w charakterze coacha.

Komunikacja między ludźmi

Komunikacja między ludźmi

Książka ta wypełnia bardzo poważną lukę na rynku podręczników dotyczących komunikacji.

Sama komunikacja stanowi bardzo obszerny zbiór zagadnień i dotychczas mało który podręcznik był w stanie oddać jej istotę. Temu udało się to zdecydowanie najlepiej.

Inteligencja społeczna: Nowa nauka Sukcesu

Inteligencja społeczna

Książka Karla Albrechta zasługuje na uwagę z kilku powodów. Przede wszystkim stanowi przejrzystą i łatwą w odbiorze próbę wyjaśnienia zjawiska inteligencji społecznej. Autor odwołuje się w niej nie tylko do klasycznych już teorii Gardnera czy Golemana, ale i do własnego doświadczenia i praktyki.

Psychologia Mediów

Psychologia Mediow

Psychologia Mediów stanowi doskonały podręcznik zbierający i podsumowujący koncepcje i teorie dotyczące oddziaływań mediów na ludzi, wynikające z badań empirycznych.

Empowerment: Jak zwiększać zaangażowanie pracowników

Empowerment

Pojęcie empowermentu jest w naszym kraju mało znane. W literaturze przedmiotu na ogół odnoszone jest ono do zagadnień związanych z psychologią polityczną oraz problematyką społeczności lokalnych.

Jane Smith, ceniony specjalista do spraw konsultingu i rozwoju osobistego przedstawiła empowerment w nieco innym kontekście. W swojej książce zajęła się ona problemem zwiększania zaangażowania pracowników w podejmowanie decyzji oraz działań, które mają wpływ na wykonywaną przez nich pracę.

Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie, polityce i małżeństwie

Kłamstwo Książka stanowi praktyczny przewodnik dla osób chcących skuteczniej demaskować oszustów, poparty solidnymi badaniami naukowymi oraz osobistym doświadczeniem szkoleniowym autora. Ekman nie tylko pokazuje jakie oznaki mogą wskazywać na to, że ktoś kłamie, ale również ostrzega przed ryzykiem związanym ze zbyt pochopnym uznaniem kogoś za kłamcę na podstawie jego zachowania.

Błysk! Potęga przeczucia

Błysk! Potęga przeczucia Malcolm Gladwell dokonał rzeczy niełatwej i bardzo potrzebnej. W swojej zapierającej dech w piersi książce przedstawia on bowiem najnowsze badania i odkrycia z zakresu psychologii, oprawiając je w ciekawe anegdoty i historie, które wydarzyły się w różnych okresach historycznych – od tych najnowszych aż po bardzo odległe w czasie.

Gra w manipulacje. Wywieranie wpływu dla uczciwych.

Joule i Beauvois to niewątpliwie jedni z najbardziej znanych w świecie francuskich psychologów społecznych. Toteż z dużym zainteresowaniem z mojej strony spotkało się ich najnowsze dzieło – „Gra w manipulacje. Wywieranie wpływu dla uczciwych.”

Książka ta jest pisana niemal jak dobra powieść, której główną bohaterką jest Pani O. – niestety autorzy nie ujawniają jej tożsamości – to na jej perypetiach życiowych w sposób łatwy i przystępny opisywane są podstawowe techniki wpływu społecznego.

Tagi


Powered by Easytagcloud v2.1

Newsletter

Bądź na bieżąco!

Znajdź nas na Facebooku