Wywieranie wrażenia (Patronat medialny)
- Szczegóły
- Utworzono: 01 lutego 2017
- Redakcja
Dzięki książce Wywieranie wrażenia poznasz:
-
różnorodne taktyki autoprezentacyjne,
-
motywacje leżące u podstaw autoprezentacji,
-
społeczny i kulturowy kontekst zachowań autoprezentacyjnych, a także ich konsekwencje.
Człowiek inaczej zachowuje się wówczas, gdy nikt go nie obserwuje, a inaczej, gdy świadkami jego zachowań są inni ludzie. Choć twierdzenie to wydaje się oczywiste, psychologia stosunkowo długo nie interesowała się tym, dlaczego właściwie taka różnica występuje, jakie czynniki ją potęgują i jakie są jej konsekwencje.
Książka Marka Leary’ego poświęcona jest właśnie tym zagadnieniom. Autor – znany psycholog społeczny i jeden z najwybitniejszych specjalistów w zakresie autoprezentacji – w systematyczny sposób omawia problematykę związaną z wywieraniem wrażenia na innych. Czyni to w sposób nadzwyczaj kompetentny, a zarazem przystępny, toteż po tę publikację sięgną nie tylko psychologowie.
prof. dr hab. Dariusz Doliński
Książka napisana jest jasno i nader przejrzyście. Autor ujawnia rzetelną znajomość przedmiotu, co nie dziwi, jeśli się zważy, że Mark Leary należy do wąskiego grona największych autorytetów w badaniach nad problematyką autoprezentacji. Na rynku polskim, na którym zaobserwować można zatrzęsienie prac mało wartościowych, jego książka może okazać się wprost bezcenna.
prof. dr hab. Maciej Dymkowski
Mark Leary – profesor psychologii i neuronauki, wybitny psycholog społeczny i specjalista w zakresie autoprezentacji, dyrektor Interdyscyplinarnego Centrum Badań Behawioralnych na Duke University. Swoimi badaniami wniósł znaczący wkład w dziedzinę psychologii społecznej i psychologii osobowości. Jego zainteresowania naukowe obejmują zagadnienia samooceny, motywacji społecznej oraz emocji i procesów związanych z autorefleksją.
Leary jest autorem i współautorem 12 książek i ponad 200 artykułów naukowych oraz rozdziałów w pracach zbiorowych. W 2010 roku otrzymał nagrodę Lifetime Career Award od International Society for Self and Identity, a w 2015 roku – Scientific Impact Award od Society for Experimental Social Psychology.
Jest członkiem między innymi American Psychological Association, Society for Personality and Social Psychology, Association for Psychological Science, International Association for Relationship Research oraz International Society for Self and Identity. Założył czasopismo „Self and Identity”. Współpracował także z „Journal of Social and Clinical Psychology”, „Journal of Personality”, „Psychological Review” i wieloma innymi prestiżowymi czasopismami.