Przereklamowana konsumpcja?
- Szczegóły
- Utworzono: 05 maja 2014
Czy ryzyko zniechęca czy stymuluje do zakupów? Co kompensujemy konsumpcją i czy aktywizm stanowi antidotum konsumpcji? Czym jest ryzyko w psychopatologii rozwoju człowieka? Na te i więcej pytań odpowiedź uzyskali uczestnicy IV Sympozjum „Przereklamowana konsumpcja?” pod tytułem „Ryzyka kultury konsumpcji w szkole, rodzinie i organizacji”.
Czwarta edycja konferencji odbyła się 28 kwietnia na Uniwersytecie Gdańskim i skutecznie wzbogaciła repertuar wydarzeń naukowych trójmiejskiej uczelni. Wśród prelegentów pojawili się tak znakomici naukowcy jak dr hab. Joanna Czarnota-Bojarska (UW), dr hab. Wioletta Radziwiłłowicz (UG) czy dr Małgorzata Niesiobędzka (UG). Poza tytułowanymi głowami psychologii pojawił się również wykładowca z dziedziny zarządzania dr Robert Bęben (UG) oraz studenci, którym poświęcono godzinną sesję. Koło Naukowe Psychologii Organizacji i Zarządzania Brevi Manu oraz studenci IV roku studiów zaocznych psychologii (UG) zaprezentowali wykonane w bieżącym roku akademickim badania z dziedziny psychologii organizacji i zarządzania poświęcone tematyce konsumpcji, materializmu oraz roszczeniowości. Sympozjum wzbogaciło także wystąpienie zagranicznego gościa specjalnego, które odbyło się kolejnego dnia. Tim Kasser (Professor of Psychology, Knox College, Galesburg, IL, USA) zreferował temat “Consumer Capitalism, Materialistic Values & Children’s Well-being”.
Sympozjum „Przereklamowana konsumpcja?” jest cyklicznym wydarzeniem organizowanym przez Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego oraz Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy, i skierowane jest do szerokiego grona odbiorców – psychologów, socjologów, pedagogów, wychowawców, rodziców, ludzi mediów, przedsiębiorców, samorządowców, studentów. W trakcie spotkań prezentowane są istotne w danym czasie zagadnienia społeczne, wynikające ze zmian ekonomiczno-kulturowych zachodzących w kraju i na świecie. Zapraszamy Państwa za rok!