Menu

Siła przyzwyczajenia - Recenzja

W codziennym życiu podejmujemy niezliczoną ilość decyzji. Nasz świadomy umysł zostaje szybko przeciążony natłokiem informacji. Najnowsze eksperymenty, analizujące nasze procesy myślowe, dowodzą, że nieświadomy umysł kontroluje aż do 95 % naszych zachowań. Ten fakt zmusza do weryfikacji poglądów na temat zachowań konsumentów. Dotychczas podstawowe koncepcje marketingowe koncentrowały się na satysfakcji klienta. Jednak  coraz częściej mówi się o tym, że związek pomiędzy satysfakcją a ponownym zakupie jest znikomy, a prawdziwa walka o klientów  rozgrywa się w ich nieświadomych umysłach.

Większość zachowań zakupowych nie jest świadomie przemyślana, ale stanowi efekt ukształtowanych nawyków . Aby odciągnąć klienta od konkurencji, trzeba przełamać jego nawyki przede wszystkim poprzez skłonienie go do świadomego zastanowienia się nad produktem. Jeśli produkt ma odnieść sukces, to musi znaleźć powiązanie z koncepcjami przechowywanymi w nieświadomości. Znajomość zagadnień związanych z nawykami konsumentów pozwala specjalistom od marketingu skuteczniej opracowywać produkty i usługi, co przekłada się na większe zyski i lojalność klientów.

Książka Neale Martina przybliża nam tajniki naszych przyzwyczajeń, burząc dotychczasowy porządek. Książka promuje nowe podejście do marketingu, czerpiące z najnowszych badań i założeń psychologii behawioralnej. W pierwszej części książki dowiemy się, czym tak naprawdę są nasze przyzwyczajania i w jaki sposób powstają. Druga część poświęcona jest w dużej mierze marketingowi  ujętemu z perspektywy naszych nawyków. Trzecią część można potraktować jako praktyczny poradnik, w jaki sposób utkwić w głowach klientów i stać ich się przyzwyczajeniem. Książka uzupełniona jest prawdziwymi historiami, opisującymi znane i niekoniecznie lubiane korporacje, które na skutek swoich założeń marketingowych zanotowały fiasko lub spektakularny sukces.

Książka "Siła przyzwyczajeia" burzy dotychczasowy porządek, przyczyniając  się do zrozumienia naszych nieświadomych wyborów. Lektura szczególnie polecana osobom, które w świadomy sposób wybiorą przeczytanie tej pozycji.

Katarzyna Maruszewska
Autor: Katarzyna Maruszewska
Redaktor
Psycholog, trener i psychoterapeuta. Na co dzień zajmuje się indywidualną i grupową pracą terapeutyczną z osobami doświadczającymi kryzysu. Ma doświadczenie w pracy z osobami cierpiącymi na zaburzenia depresyjne, lękowe, a także dotkniętymi przemocą. Prowadzi warsztaty psychoedukacji oraz treningi umiejętności psychologicznych. W wolnych chwilach jeździ na rowerze i podróżuje.

Komentarze  

Maciej Krysiak
# Maciej Krysiak 2011-10-05 21:31
Podobną tematykę, ale moim zdaniem w lepszym stylu prezentuje książka Martina Lindstroma "Zakupologia". Polecam zainteresowanym tematyką marketingu w ujęciu neurokognitywis tyki.
Odpowiedz

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Tagi


Powered by Easytagcloud v2.1

Newsletter

Bądź na bieżąco!

Znajdź nas na Facebooku