Dobra strategia, zła strategia. - recenzja
- Szczegóły
- Utworzono: 16 lipca 2014
- Jarosław Świątek
Książka Richarda Rumelta to swoisty Nowy Testament Biznesu. Autor – uznany za jednego z najbardziej wpływowych ludzi od zarządzania na świecie, zawiera gorzką i pouczającą zarazem lekcję tego, w jaki sposób rozwijać istniejące przedsiębiorstwa i otwierać nowe działalności gospodarcze.
Lekcja jest gorzka, ponieważ jak się okazuje, mało która światowa kompania posiada prawdziwą strategię, uwzględniającą solidną diagnozę swojego położenia rynkowego, wynikającą z niej odpowiednią koncentrację zasobów i wyznaczone najbliższe cele. Toteż kiedy dopada je inercja, zaczynają zachowywać się jak tonący, rozpaczliwie próbujący brzytwy się schwytać. Lekcja jest pouczająca, ponieważ wiedza, którą przedstawiają Dobra strategia, zła strategia, jest po prostu panaceum na sukces.
Książka pisana jest bardzo przyjemnym językiem, obfita w liczne przykłady militarne, polityczne, konstrukcyjne i biznesowe, które pomagają w zrozumieniu działania poszczególnych etapów tworzenia skutecznej strategii dla twojego biznesu. Jest to najlepsza książka o biznesie, jaką kiedykolwiek czytałem.